Svenskt i sommar

juli 18, 2012 § Lämna en kommentar

Även om sommaren nu har hunnit halvvägs ska jag försöka hinna med att läsa Anna Fredrikssons Lyckostigen och Sommarhuset. Jag har inbillat mig att det är böcker som ska läsas sommartid. Jag ska även försöka hinna med Louise Boije af Gennäs Högre än alla himlar. LBaG inleder med den en trilogi som, vad jag har hört, är svensk nutidsskildring med diskbänksrealism undantaget. Det tycker i alla fall jag låter lovande.

Förhoppningsvis får jag anledning att återkomma till dessa böcker här på bloggen innan höstmörkret trängt sig på. Och gärna innan LBaG ger ut Blå koral, den andra delen av trilogin som ges ut i slutet av året.

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Svenskt i sommarbokplats.

Meta

