Ännu mer sensommarläsning

augusti 11, 2012 § Lämna en kommentar

Idag tipsar DN Kultur om tre böcker som har sommar som tema och/eller som passar bra att läsa under sommaren. Då jag i mitt tidigare inlägg berörde sensommarläsning tänkte jag slå ett slag för DN:s rekommendationer. Det är tre franska författarinnor; Marguerite Duras – De små hästarna i Tarquinia (Lind & Co);  Francoise Sagan – Bonjour tristesse (Albert Bonniers förlag) och Nina Bouraoui – Våra kyssar är avsked (Grate förlag.

Jag har inte läst några av dessa böcker själv, men jag har läst Nina Bouraouis Kärlekens geografi, en kort liten novell som tilltalade mig.

Dessa böcker kan tjäna som inspiration om det är trögt med upptäckarförmågan bland böcker såhär på sensommaren.

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Ännu mer sensommarläsningbokplats.

Meta

