Sensommarläsning

augusti 11, 2012 § Lämna en kommentar

Igår avslutades den andra av de två statsvetenskap-kurser jag läst i sommar. Nu har jag – hastigt och lustigt – två veckors ledighet, vilket innebär att jag helt och hållet kan ägna mig åt den skönlitterära läsningen innan studierna åter tar vid.

Först och främst ska jag läsa klart Jack Kerouac – På väg. Återkommer med ett utlåtande om den vartefter. Sedan ska jag nog ge mig i kast med Anna Fredriksson – Sommarhuset. Inte för att jag är så värst sugen på den men främst för att det var en av de böcker som jag räknade med att läsa i sommar.

Nu när den allra ”värsta” värmen lagt sig, försvinner det intensiva begäret att sola och man kan njuta av läsningen istället. Ta hand om de de sista sommarveckorna.

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Sensommarläsningbokplats.

Meta

