Formatet spelar roll.

februari 19, 2013 § Lämna en kommentar

En sak som har blivit påtaglig för mig på sistone är att formatet på boken spelar större roll än vad jag tidigare har trott. Senaste månaden har jag bland annat läst Silvia Avallones Stål i pocketformat och Susanna Alakoskis Håpas du trifs bra i fengelset på iPad och jag har dessutom hunnit hänföras av det speciella format som bl.a. Lukas Moodyssons Döden & Co har släppts i. För övrigt liknande format som Susanna Alakoskis Oktober i fattigsverige. Detta mindre format tilltalar mig starkt och jag hoppas fler författare och förlag anammar detta. ”Paddan” är bra och enkel att läsa böcker på men än så länge kan den inte ersätta fysiska böcker. Jag saknar bokens papperssidor allt för mycket.

 

Förresten har jag ännu inte läst Lukas Moodyssons Döden & CO. Längtar.

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Formatet spelar roll.bokplats.

Meta

